Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6097211609   Estratègies i dinàmiques per a la regulació del comportament i gestió d'emocions a l'aula
2021-2022   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   6/9/2021 - 3/3/2022 (22 hores) de 12:30h a 14:00h
   ESC Balàfia
   c. Les Valls d'Andorra, 20 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
   En format virtual durant el primer trimestre.
  
Inscripció   13/09/2021 - 06/09/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Assessorament al centre d'estratègies i dinàmiques per la regulació del comportament i gestió d'emocions a l'aula.
  
Objectius   1. Ajudar als i les mestres en el procés educatiu de l’alumnat que presenta dificultats per regular el seu comportament i les seves emocions.

2. Conèixer i reflexionar sobre les dificultats de regulació de la conducta i les emocions dels infants.

3. Conèixer i reflexionar sobre metodologies i dinàmiques per aconseguir models d'intervenció de centre i aula que afavoreixin climes emocionals positius i l'atenció més personalitzada.

4. Detectar i avaluar els aspectes personals de l'alumnat (punts forts i febles) per regular la conducta.

5. Planificar canvis en l’entorn escolar, per crear entorns favorables.

6. Conscienciar sobre les necessitats educatives de l'alumnat i afavorir pautes i estratègies d’actuació directa a l’aula.
  
Continguts   1. Diferents estratègies pel professorat per regular les emocions i el comportament de l'alumnat.

2. Proposta de diferents models i metodologies per tal d'aconseguir un clima positiu a l'aula.

3. Diferents estratègies per poder avaluar l'alumnat.

4. Planificació de creació d'entorns favorables.

5. Cerca de pautes i estratègies a l'aula per tal d'afavorir les necessitats educatives dels i les alumnes.
  
Observacions   A proposar pel perfil professional d'atenció a la diversitat.
  
Formador/a   M. Pilar Pàmies i Andrea Zapater
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.

- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.

- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.

- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   Activitat adreçada a l'equip de mestres de l'Escola Balàfia, de Lleida.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   06/09/2021   1200   1330 
 Sessió 2   dijous   14/10/2021   1230   1400 
 Sessió 3   dijous   28/10/2021   1230   1400 
 Sessió 4   dijous   11/11/2021   1230   1400 
 Sessió 5   dijous   25/11/2021   1230   1400 
 Sessió 6   dijous   16/12/2021   1230   1400 
 Sessió 7   dijous   13/01/2022   1230   1400 
 Sessió 8   dijous   27/01/2022   1230   1400 
 Sessió 9   dijous   10/02/2022   1230   1400 
 Sessió 10   dijous   03/03/2022   1230   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent